برای ساخت مخزن سوخت ، ابتدا پس از تهیه ورق آلومینیوم ، سایز طول و عرض قطعه مورد نیاز را توسط گیوتین جداسازی میکنند.
سپس طبق سفارش و یا نیاز فروشگاه ، ورق در قالب مورد نظر ( اسکانیا ، ولوو و …. ) قرارداده می شود.
بدین صورت شکل اولیه مخازن سوخت آماده می گردد.
سپس دو لبه ی ورق توسط ربات جوشکار به یکدیگر به صورت کامل جوش داده می شود.
پس از پایان مرحله جوشکاری ، طبق نقشه درخواستی مشتری و یا اصول نصب ، محل گلوئی و دیگر متعلقات باک توسط فرز مشخص شده و به یکدیگر نصب می شود.
پس از این مرحله ، نوبت به نصب تلاطم گیر ها یا همان پرده ها میرسد.
این پرده ها که دارای سوراخ هایی هستند ، فضای باک را به چند قسمت تقسیم میکنند
و بدین ترتیب مانع ایجاد تلاطم در سوخت درون باک در شرایط خاص همانند هنگام ترمز گیری یا حرکات مانور دهی می شوند
از موارد مورد توجه در این بخش ، نحوه ی جوشکاری این پرده ها می باشد که حتما باید به صورت کامل جوش داده شود
در غیر این صورت احتمال جدا شدن از باک و غوطه ور شدن درون باک وجود دارد.
هم چنین در این مرحله ، تعداد پرده متناسب با طول باک در نظر گرفته می شود .
آنچه که پردیس یدک به مشتریان خود پیشنهاد می نماید ، تعداد 2 عدد پرده برای باکهای کمتر از 500 لیتر و تعداد 3 پرده برای باکهای بیش از 500 لیتر می باشد.
پس از فرایند جوشکاری پرده ها ، مسدود کننده های باک که در ابتدا و انتهای باک استفاده می شوند ، توسط ربات به صورت کامل و یکدست به مخزن جوشکاری می شود.
پس از اتمام مراحل ساخت باک ، تست نشتی در مخزن آب به صورت زیر انجام می شود.
باک را در یک مخزن آب شناور میکنند و توسط باد محفظه را پر میکنند ، که نشتی درون باک وجود نداشته باشد.
پس از اتمام تست و تائید متخصصین این قسمت ، باک به قسمت X-RAY منتقل شده و پس از تست ترک یابی ، برچسبهای کنترل کیفی روی این مخازن چسبانده می شود .
سپس بسته بندی شده و به بازار عرضه می گردد.
تلفن فروشگاه : 8-33863467-031 و 33863563-031
مدیریت : 09129615917 مفید 09129615916 تابان فر
اشتراک گذاری در تلگرام
تبلیغات
درباره این سایت